Már januárjában elindulnak az olasz MSC Cruises turistahajói, nyáron pedig már teljes, 19 hajóból álló flottája várja az utasokat, köztük két vadonatúj hajó, amelyet még most építenek. Az MSC Virtuosa és az MSC Seashore a flotta két újabb gyöngyszeme lesz – hangzott el a december 15-i online sajtótájékoztatón és szakmai eszmecserén. Az ágazatban példátlan, 11,6 milliárd eurós beruházási terv keretében az MSC Cruises hat új hajóosztályt kíván bevezetni.
A Made in Italy digitális csatornán, a bukaresti, budapesti, pozsonyi, prágai és szófiai olasz kamarák, az MSC Cruise hajózási vállalattal közösen rendeztek digitális sajtótájékoztatót, célba véve a kelet-európai régiót.
A pandémiás vészhelyzet mindenki által ismert, de azt is tudjuk-reméljük, hogy a jövőben gazdasági és társadalmi fellendülés várható. Ennek jegyében a régió olasz kamarái egy digitális projektet hoztak létre, amelynek célja az újraindítás kilátásainak megerősítése, a gazdasági és turisztikai visszatérés, amely milliónyi munkavállaló számára nyújthat majd ismét jólétet – hangzott el az eseményen.
Fontos része volt a tájékoztatónak a tengerjáró hajók fedélzetén található egészségvédelmi és biztonsági intézkedések bemutatása, amelyek célja a vendégek és a személyzet egészségének és biztonságának védelme. Egy külön munkacsoport, vezető külső orvosi szakértők közreműködésével és támogatásával, kidolgozott egy komoly protokollt, meghaladva a jelenlegi regionális és nemzeti irányelveket, és új szabványt hozva létre. Gianni Onorato, az MSC Cruises vezérigazgatója kiemelte:
„Nehéz döntés volt, hogy leállítsuk a járvány miatt valamennyi hajónkat, de most az a fontos, hogy előre nézzünk, mivel tudjuk, hogy leendő utasaink már a jövő évi nyaralásukról álmodoznak.”
A hajózási cég számára fontos a magyar piac, ezért is ismertették már most a jövő nyári időszak legfontosabb programjait, és bemutatták azokat a hajókat is, amelyekre a magyar vendégek is foglalhatnak majd utat. Olaszország egyike a világ legnépszerűbb turisztikai desztinációinak, ám az MSC hajói nemcsak Itália partjainál időznek majd, hanem bejárják az egész világot. Az olasz turisztikai iparágnak fontos részét képezi a hajós turizmus, amelynek a népszerűsége egyébként világszerte nőtt az utóbbi években.
A vendégek legtöbbje a napfényt szeretné élvezni a hajók fedélzetén, miközben persze tágas kabinra is vágyik. Különösen népszerű a Hat Gyöngy útvonal, amely Genova, Pompeji, Nápoly, Messina, Valletta és Barcelona városokat érinti, hogy aztán a franciaországi Marseille kikötőjében fejezze be útját. Augusztustól visszatérnek Tunéziába is a hajók, egy 7 éjszakás körutazás keretében.
A hajóutak egy része Marokkót, Madeirát, Portugáliát, Görögországot, Izraelt érinti. Egy másik desztinációs csokor Velencét, Triesztet, Zadart, Dubrovnikot, Kotort és Korfut éri el. Nem hiányzik az úti célok közül az Egyesült Királyság, a norvég fjordok partvidéke, a Kanári szigetek és az európai nagyvárosok sem.
Amerikába 7 éjszakás hajóutakat kínálnak Miamiból. Különlegesség az MSC Cruises vendégeinek fenntartott exkluzív szolgáltatásokat és programokat kínáló privát sziget, amelyet óriási tengeri rezervátum veszi körül.
Az MSC Cruises a világ legnagyobb magántulajdonban lévő turisztikai tengerjárói társasága, Európában, Dél-Amerikában és Dél-Afrikában piacvezető a maga műfajában. A hajóutak világában példa nélküli módon, 800 százalékos forgalomnövekedést értek el az utóbbi tíz évben, globális hírnevet szerezve eme turisztikai iparágban. Központjuk Genfben található, a cég része a svájci székhelyű vezető hajózási és logisztikai konglomerátumnak.
Olaszország GDP-jének jelentős részét teszi ki a turizmus, érthető, hogy a járványtól függetlenül, hosszú távra terveznek, bizakodva a helyzet normalizálódásában. A 2026-os olimpia miatt a szállodai beruházások jelentős növekedése várható.
Elek Lenke