Országúti matador – Seat Leon ST teszt

Országúti matador – Seat Leon ST teszt

hirdetés

A Seat mára kinőtte a Geszti Péter által kitalált poén, a „faros széria” korszakát. A mai modellek már több generációt megszólítva, konszolidáltan áramvonalasak. Sőt, a spanyol gyár megújuló palettáján több olyan modell is helyet kapott, amely egyértelműen igazolja: a Seat ma már a megfizethetőbb árért is kompromisszum mentes minőséget ad. Seat Leon ST 1.4 TSI ACT DSG Xcellence teszt

Az Leon persze nem új, hanem „csak” megújult tagja a spanyol gyártó kínálatának: a 2012-ben piacra lépett, mára a márka legsikeresebbé vált modellje harmadik ráncfelvarrásán esett át. Igaz, ez legfeljebb csak a megszállott Seat-fanok számára evidencia, mindenki más azt látja: ez a Leon messze nem az, amit a szemünk korábban megszokott, vagyis az egyszerű, sokszor csak marketingfogásnak (parasztvakításnak) szánt ráncfelvarrásnál jóval többről van szó. Különösen a nálunk járt kombi változatnál szembetűnő ez, ahol még hosszabb kifutása van az áramvonalasabb formának, az agresszívebb éleknek, hajlításoknak.

Országúti matador – Seat Leon ST teszt

A kombi forma persze nem könnyű műfaj akkor, ha valaki ki akar törni az egyen megjelenésből, de a Seat nem is törekedett erre és nem is kellett, hiszen a márka nem az önmegvalósító kreativitásról, hanem a megfizethető árról és az ehhez elvárt minőségről szól. Így a spanyol cég modelljeinél korábban megszokott gömbölyded formákat felváltó trendi vonalvezetés ugyan nem különleges, de mindenképpen a mai fő csapásirányba illeszkedő. Egyszóval: jó ránézni az autóra.

És menni is jó vele. A Leon olyan férfiasan hasít a maga közel 1,3 tonnájával – amivel azért kategóriájában a legkönnyebbnek számít –, hogy az már önmagában dagaszthatja a tulaj keblét. A mindössze 1,4-es turbómotor 150 lóerőt présel ki magából, s ehhez párosul a sportos vezetést támogató, gyors DSG automataváltó. Ilyen adottságokkal a kombi úgy nyolc másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, ami ebben a szegmensben meglehetősen jó értéknek számít, de ami talán ennél is fontosabb: érzetre sem utolsó, ahogy megindul a kombi. Mindehhez kiválóan passzol a jól hangolt futómű, amivel stabilan szeli az utat a Leon ST.

Országúti matador – Seat Leon ST teszt

Annyiban persze nem meglepetés ez, hogy a spanyol márka mindig a tűzrőlpattant, sportos megoldásairól volt ismert. A dinamikus vezetési élmény mellé egy igencsak takarékos, ráadásul meglehetősen halk motor társul: 6 liter körüli – de összességében inkább az alatti –, átlagos fogyasztással beéri, ha nem hajtunk durván, ami azt jelenti, hogy egy tele tankkal akár 800 kilométer körüli távolság is megcélozható.

Az új Leon kombi esetében a beltér is kifejezetten jó barátja a szemnek és a testnek. Az anyaghasználat korrekt, az ülések kényelmesek, a megszokott, sportos, piros fényből az ajtóra is jutott egy vékony csíknyi, ami kellemes látvány. A kormány mérete kellemes, a kormányozhatóság nem hagy kívánnivalót. A magas felszereltségi szintet jelentő Xcellence csomag részét képező intelligens megoldások információiból bőven jut a sofőr előtti műszerfalra, valamint az optimális méretű infotaintment képernyőre.

Országúti matador – Seat Leon ST teszt

Noha szoftverből és kijelzőből a mai trendeknek megfelelően nincs hiány, üdítő megoldás, hogy például a légkondit a legegyszerűbb és legpraktikusabb módon, külön gombokkal tudjuk szabályozni. Miközben már a belépő modellnél is adott például a menetstabilizáló, a 7 légzsák, a felsőbb kényelmi szinteken – miként tesztmodellünkben – többek között már az adaptív tempomat, a fényszóró-asszisztens, a front assisst forgalomfigyelő, illetve a progresszív kormány is magától értetődő. A több mint 4 és fél méter hosszú, 1,8 széles, 1,45 magas kombiban a csomagoknak is bőven jut hely: a poggyásztartó alapból 587 literes, ami az üléseket lehajtva 1470 literré bővíthető.

Országúti matador – Seat Leon ST teszt

A Seat Leon ST belépőmodellje valamivel több, mint ötmillió, a tesztautónkhoz hasonló, Xcellence felszereltségű verzió listaára 7,3 milliótól indul.

Érsek M. Z.

Legyél az első hozzászóló "Országúti matador – Seat Leon ST teszt" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*