Az Utazó téli körkérdésében arra kerestünk választ, mit hozott az ősz és a nyár a szállodaiparban, és mire számítanak a szakemberek az ünnepi időszakban, valamint 2023 telén az energiaválság mellett. Aki válaszol: Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest igazgatója.
– Milyen volt a Hotel nyári szezonja?
– A nyári időszak kifejezetten magas töltés mellett, jól sikerült. Többnyire európai, angol, francia, német, olasz, spanyol, valamint sok kelet-közép-európai és izraeli vendég kereste fel a szállodát, többségében 3-4 napra.
– Mit hozott az ősz?
– A klasszikus városnéző utazásoknak kedvező őszi hónapok is szép eredményeket hoztak. 2021-hez képest volt időszak, amikor 50 százalékkal is emelkedett a foglaltság és ez már megközelítette az utolsó békeévnek számító 2019-es foglaltságot és nettó bevételt. (Igaz, 2019-ben az ÁFA 18%-os volt). Az átlagtartózkodás szintén 3-4 nap volt. A vendégek összetételében – a magasabb árak miatt is – tovább erősödött a nyugat-európai vendégek aránya.
– Mit tesznek az energiaválság kapcsán a költségek racionalizálása érdekében. Mennyiben érinti ez a vendégélményt?
– A legfontosabb az, hogy az energiabeszerzésre jó szerződést kötöttünk! Így is komoly kihívást jelent az energiaköltségek kigazdálkodása, de a legfontosabb vezérelvünk az, hogy a vendégélményt nem szabad csökkenteni.
– Mennyire kellett árat emelni az energia és egyéb üzemeltetési költségek növekedése miatt?
– Amennyit a piac elbír. A szállodaipar kiemelkedően versenypiac, ahol önmagában csak azért nem lehet árat emelni, mert a mi költségeink is emelkednek. Természetesen az energiaárrobbanás és a magas infláció mindenkinek az életét megnehezíteni, de minden lépésnél nagyon figyelni kell a versenytársak lépéseit. A legfontosabb emellett az, hogy jobban és többet kell dolgozni.
– Mivel készülnek a karácsony, szilveszteri időszakra és milyen eredményt várnak az ünnepi időszakra?
– Szenteste a főváros kevés nyitva tartó éttermeinek egyikeként ünnepi 5 fogásos vacsora, Szilveszterkor 6 fogásos vacsora programmal várjuk a vendégeket a hotel Araz éttermében. Az újranyitott és teljesen felújított étterem 25.-én és 26.-án is nyitva áll ebédidőben. A lobbyban ismét áll a 8 méter magas karácsonyfa és két alkalommal (vasárnaponként) az adventhez kötődően kórusének varázsolja el a vendégeket. Ebben az időszakban a szállóvendégeink többsége Nyugat-Európából érkezik.
Érsek M. Zoltán