A találkozót az iambassador blogger- és médiahálózat az Utazási bloggerek kollektívájával (Reiseblogger Kollektiv) közösen szervezi meg, a DZT és a Leipzig Tourismus und Marketing GmbH pedig a rendezvény desztinációs partnere.
A Közösségi média marketing (Social Media Marketing – SMM) egyre nagyobb szerepet játszik az utazási iparágban is. A Google internetes kereső aktuális felmérési eredménye alapján az utazók 85 százaléka már most is az interneten tájékozódik úti céljáról.
Az SMM-konferencián a résztvevőknek lehetősége nyílik a tapasztalatcserére az ötven legismertebb utazási bloggerrel, illetve izgalmas újdonságokat tudhatnak meg a közösségi hálók jövőjéről és ezek nemzetközi marketinglehetőségeiről. A közösségi média szakemberei workshopokon „best practice” követendő példák alapján mutatják be az online tartalom fejlesztését, illetve kerekasztal-beszélgetések során a résztvevőkkel együtt ötleteket dolgoznak ki arra nézve, hogy miként lehet javítani az utazási szakma és a közösségi média szakemberei közötti együttműködést. A rendezvény az új médiaplatformok tapasztalt felhasználóinak és a kezdőknek egyaránt szól, ennek megfelelően a témák széles spektrumával találkozhatunk. Egyebek mellett informálódhatunk arról, hogy miként kell használni a fotó- és videomegosztó platformot, az Instagramot vagy a Google Plus közösségi hálóját, de érdekes részleteket tudhatunk meg a digitális történetmesélésről (storytelling), vagy részt vehetünk a közösségi média jövőjéről szóló előadásokon és beszélgetéseken is.
A közösségi média-csúcstalálkozó után, 2014. április 17–19. között 25 blogger járja be az úti cél Németországot és közvetíti élményeit élőben Twitteren, Facebookon vagy blogjaikban. A bloggertúrák során az UNESCO világörökségi helyszínek és a „25 évnyi német egység” mellett bemutatkozik a „Természet és kultúra az úti cél Németországban” tematika is.
Legyél az első hozzászóló "Lipcsében lesz az első Social Travel Summit konferencia" című cikkhez